materiały dla uczniów ...

Program dla sytuacji problemowej "Liga klasowa - wycieczka":

  • W podręczniku mamy to w ćwiczeniu 6 na stronie 147.

Przykładowy kod programu:


//podręcznik, str.147, ćw.6 - Liga klasowa -wycieczka
#include <iostream>
using namespace std;

int main() {
	float f; //frekwencja
	float so; //średnia ocen
	
	//wczytuję dane wejściowe
	cout << "podaj procent frekwencji klasy: ";
	cin >> f;
	cout << "podaj srednia ocen klasy: ";
	cin >> so;
	
	//sprawdzam warunek złożony ze spójnikiem "lub" i wyświetlam na wyjściu odpowiedni komunikat
	if(f>93 || so>=4.2) cout << "\nNAGRODA --> jedziecie na wycieczke :)";
	else cout << "\nNiestety NIE jedziecie na wycieczke :("; //w przeciwnym przypadku

	return 0;
}

Użycie kodu:

  • Powyższy kod można wykorzystać w środowisku Dev C++ lub innym. Wystarczy utworzyć nowy projekt i wkleić ten kod zamiast istniejącego.
  • Można też użyć kodu na jednej ze stron WWW z kompilatorami on-line, na przykład na stronie: www.cpp.sh

Zadanie 1:

  • Dla tego problemu w programie Magiczne Bloczki utwórz schemat blokowy algorytmu i sprawdź jego działanie.

Zadanie 2:

  • Załóżmy, że nagroda (wycieczka dla klasy) jest przyznana wtedy, gdy jest spełniony co najmniej jeden z warunków:
    • średnia ocen jest NIE mniejsza niż 4.5 i frekwencja jest większa niż 90%.
    • średnia ocen jest większa niż 4.8
  • Dla powyższego sposobu ułóż schemat blokowy algorytmu w programie Magiczne Bloczki i sprawdź jego działanie.
  • Zmodyfikuj według nowego sposobu przyznawania nagrody kod programu.

komunikaty

Sposoby kontaktu

  • Adres poczty elektronicznej do kontaktu ze mną to:

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • W miarę możliwości postaram się odpowiadać na Wasze wiadomości.
  • W temacie wiadomości MUSI być na początku nazwisko i imię oraz klasa.
  • Będziemy też spotykać się na kanałach głosowych na platformie Discord w terminach zgodnych z planem lekcji.
  • Pisać do mnie możecie również w dzienniku elektronicznym.

Podręczniki w wersji elektronicznej

Wydawnictwo MiGra udostępniło na stronie dlaucznia.migra.pl podręczniki w wersji elektronicznej.

Do pobrania również pliki ćwiczeniowe przygotowane przez wydawnictwo

Klasy LO3 - zasady uzupełnienia/poprawienia oceny z grafiki rastrowej

Ocenę można poprawić i należy uzupełnić.

Jeśli zależy Ci na dobrej ocenie, to umiesz zrobić jedno z ćwiczeń: KOSZYKÓWKA, SZACHY, KREDKI, których pliki ćwiczeniowe znajdują się do pobrania >>TU<<

liceum trzyletnie - harmonogram lekcji zdalnych

2020-06-16, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a3-1, 1a3-2, 1b3-2, 1c3-1, 1c3-2

Temat lekcji: Metody opracowywania dokumentów wielostronnicowych .

Cel lekcji:
Umiejętność pracy z dokumentem wielostronnicowym. Edycja nagłówka i stopki, podział na kolumny, przypisy, wyszukiwanie i zamiana wyrażeń, spis treści.

Co jest do zrobienia?

  • W podręczniku jest to temat B1 z modułu B. Zaczyna się on od strony 52.
  • Zapoznaj się z filmem w temacie: Praca z dokumentem wielostronnicowym
  • UWAGA: Ze względu na moje inne obowiązki w szkole w środę NIE spotykamy się na platformie Discord. Lekcja jest w filmie na stronie.

2020-06-15, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b3-1

Temat lekcji: Metody opracowywania dokumentów wielostronnicowych .

Cel lekcji:
Umiejętność pracy z dokumentem wielostronnicowym. Edycja nagłówka i stopki, podział na kolumny, przypisy, wyszukiwanie i zamiana wyrażeń, spis treści.

Co jest do zrobienia?

  • W podręczniku jest to temat B1 z modułu B. Zaczyna się on od strony 52.
  • Zapoznaj się z filmem w temacie: Praca z dokumentem wielostronnicowym
  • UWAGA: Ze względu na moje inne obowiązki w szkole w środę NIE spotykamy się na platformie Discord. Lekcja jest w filmie na stronie.

2020-06-03, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji: Wykresy w arkuszu kalkulacyjnym. Zadanie do oceny.

Cel lekcji:
Umiejętność tworzenia różnych typów wykresów w arkuszach kalkulacyjnych.

Co jest do zrobienia?

2020-06-02, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a3-1, 1a3-2, 1b3-2, 1c3-1, 1c3-2

Temat lekcji: Wykresy w arkuszu kalkulacyjnym. Zadanie do oceny.

Cel lekcji:
Umiejętność tworzenia różnych typów wykresów w arkuszach kalkulacyjnych.

Co jest do zrobienia?

2020-06-01, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b3-1

Temat lekcji: Wykresy w arkuszu kalkulacyjnym. Zadanie do oceny.

Cel lekcji:
Umiejętność tworzenia różnych typów wykresów w arkuszach kalkulacyjnych.

Co jest do zrobienia?

2020-05-26, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a3-1, 1a3-2, 1b3-2, 1c3-1, 1c3-2

Temat lekcji: Tworzenie prezentacji multimedialnej na podstawie konspektu.

Cel lekcji:
Umiejętność tworzenia prezentacji z wykorzystaniem konspektu.

Co jest do zrobienia?

  • W podręczniku jest to temat B2. Zaczyna się on od strony 71.
  • Trzeba przypomnieć sobie wiadomości o prezentacjach z gimnazjum.
  • Proszę również przeczytać temat B2 z podręcznika
  • Zapoznaj się z filmem w temacie: Tworzenie prezentacji na podstawie konspektu.
  • UWAGA: Ze względu na moje inne obowiązki w szkole we wtorek NIE spotykamy się na platformie Discord. Lekcja jest w filmie na stronie.

2020-05-27, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji: Metody opracowywania dokumentów wielostronnicowych .

Cel lekcji:
Umiejętność pracy z dokumentem wielostronnicowym. Edycja nagłówka i stopki, podział na kolumny, przypisy, wyszukiwanie i zamiana wyrażeń, spis treści.

Co jest do zrobienia?

  • W podręczniku jest to temat B1 z modułu B. Zaczyna się on od strony 52.
  • Zapoznaj się z filmem w temacie: Praca z dokumentem wielostronnicowym
  • UWAGA: Ze względu na moje inne obowiązki w szkole w środę NIE spotykamy się na platformie Discord. Lekcja jest w filmie na stronie.

2020-05-25, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b3-1

Temat lekcji: Tworzenie prezentacji multimedialnej na podstawie konspektu.

Cel lekcji:
Umiejętność tworzenia prezentacji z wykorzystaniem konspektu.

Co jest do zrobienia?

  • W podręczniku jest to temat B2. Zaczyna się on od strony 71.
  • Trzeba przypomnieć sobie wiadomości o prezentacjach z gimnazjum.
  • Proszę również przeczytać temat B2 z podręcznika
  • Zapoznaj się z filmem w temacie: Tworzenie prezentacji na podstawie konspektu.

2020-05-20, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji: Tworzenie prezentacji multimedialnej na podstawie konspektu.

Cel lekcji:
Umiejętność tworzenia prezentacji z wykorzystaniem konspektu.

Co jest do zrobienia?

  • W podręczniku jest to temat B2. Zaczyna się on od strony 71.
  • Trzeba przypomnieć sobie wiadomości o prezentacjach z gimnazjum.
  • Proszę również przeczytać temat B2 z podręcznika
  • Zapoznaj się z filmem w temacie: Tworzenie prezentacji na podstawie konspektu.

2020-05-19, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a3-1, 1a3-2, 1b3-2, 1c3-1, 1c3-2

Temat lekcji:
Wykresy funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Umiejętność tworzenia wykresów funkcji matematycznych w arkuszach kalkulacyjnych.

Co jest do zrobienia?

  • NIE będzie tym razem lekcji na platformie Discord. Dotyczy to lekcji w dniach: 13, 18, 19 maja 2020 roku dla wszystkich grup liceum trzyletniego.
  • Na podstawie filmu i instrukcji w lekcji uczniowie sami ćwiczą tworzenie funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym.
  • Na platformie Discord spotykamy się od 20 maja 2020 roku.
  • Wejdź do tematu:
    tworzenie wykresów funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym

2020-05-18, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b3-1

Temat lekcji:
Wykresy funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Umiejętność tworzenia wykresów funkcji matematycznych w arkuszach kalkulacyjnych.

Co jest do zrobienia?

  • NIE będzie tym razem lekcji na platformie Discord. Dotyczy to lekcji w dniach: 13, 18, 19 maja 2020 roku dla wszystkich grup liceum trzyletniego.
  • Na podstawie filmu i instrukcji w lekcji uczniowie sami ćwiczą tworzenie funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym.
  • Na platformie Discord spotykamy się od 20 maja 2020 roku.
  • Wejdź do tematu:
    tworzenie wykresów funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym

2020-05-13, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji:
Wykresy funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Umiejętność tworzenia wykresów funkcji matematycznych w arkuszach kalkulacyjnych.

Co jest do zrobienia?

  • NIE będzie tym razem lekcji na platformie Discord. Dotyczy to lekcji w dniach: 13, 18, 19 maja 2020 roku dla wszystkich grup liceum trzyletniego.
  • Na podstawie filmu i instrukcji w lekcji uczniowie sami ćwiczą tworzenie funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym.
  • Na platformie Discord spotykamy się od 20 maja 2020 roku.
  • Wejdź do tematu:
    tworzenie wykresów funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym

2020-05-12, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a3-1, 1a3-2, 1b3-2, 1c3-1, 1c3-2

Temat lekcji:
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym - zadania do oceny.

Cel lekcji:
Umiejętność wykonywania obliczeń w arkuszy kalkulacyjnym za pomocą wybranych funkcji i sposobów adresowania komórek. Wykorzystanie formatowania warunkowego.

Co jest do zrobienia?

  • Proszę być na odpowiednim kanale w aplikacji DISCORD w czasie wynikającym z planu lekcji dla danej grupy.
  • Na początku lekcji zostanie na stronie włączony artykuł z zadaniami, które należy w czasie lekcji wykonać.
  • Pod koniec lekcji zapisany odpowiednio plik należy wysłać jako załącznik poczty elektronicznej.
  • UWAGA: Dokładny sposób wysyłki będzie opisany w treści lekcji.

2020-05-11, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b3-1

Temat lekcji:
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym - zadania do oceny.

Cel lekcji:
Umiejętność wykonywania obliczeń w arkuszy kalkulacyjnym za pomocą wybranych funkcji i sposobów adresowania komórek. Wykorzystanie formatowania warunkowego.

Co jest do zrobienia?

  • Proszę być na odpowiednim kanale w aplikacji DISCORD w czasie wynikającym z planu lekcji dla danej grupy.
  • Na początku lekcji zostanie na stronie włączony artykuł z zadaniami, które należy w czasie lekcji wykonać.
  • Pod koniec lekcji zapisany odpowiednio plik należy wysłać jako załącznik poczty elektronicznej.
  • UWAGA: Dokładny sposób wysyłki będzie opisany w treści lekcji.

2020-05-06, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji:
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym - zadania do oceny.

Cel lekcji:
Umiejętność wykonywania obliczeń w arkuszy kalkulacyjnym za pomocą wybranych funkcji i sposobów adresowania komórek. Wykorzystanie formatowania warunkowego.

Co jest do zrobienia?

  • Proszę być na odpowiednim kanale w aplikacji DISCORD w czasie wynikającym z planu lekcji dla danej grupy.
  • Na początku lekcji zostanie na stronie włączony artykuł z zadaniami, które należy w czasie lekcji wykonać.
  • Pod koniec lekcji zapisany odpowiednio plik należy wysłać jako załącznik poczty elektronicznej.
  • UWAGA: Dokładny sposób wysyłki będzie opisany w treści lekcji.

2020-05-05, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grupy: 1a3-1, 1a3-2, 1b3-2, 1c3-1, 1c3-2

Temat lekcji:
Tworzenie wykresów w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Umiejętność przedstawienia wyników obliczeń za pomocą typowych wykresów w arkuszu kalkulacyjnym.

Co jest do zrobienia?

2020-05-04, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grupy: 1b3-1

Temat lekcji:
Tworzenie wykresów w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Umiejętność przedstawienia wyników obliczeń za pomocą typowych wykresów w arkuszu kalkulacyjnym.

Co jest do zrobienia?

2020-04-29, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji:
Tworzenie wykresów w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Umiejętność przedstawienia wyników obliczeń za pomocą typowych wykresów w arkuszu kalkulacyjnym.

Co jest do zrobienia?

2020-04-28, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1c3-1, 1c3-2, 1a3-1, 1a3-2, 1b3-2

Temat lekcji:
Sposoby adresowania komórek w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Zastosowanie adresowania względnego, bezwzględnego i mieszanego do obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.

Co jest do zrobienia?

2020-04-27, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b3-1

Temat lekcji:
Sposoby adresowania komórek w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Zastosowanie adresowania względnego, bezwzględnego i mieszanego do obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.

Co jest do zrobienia?

2020-04-22, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji:
Sposoby adresowania komórek w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Zastosowanie adresowania względnego, bezwzględnego i mieszanego do obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.

Co jest do zrobienia?

2020-04-21, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a3-1, 1a3-2, 1b3-2, 1c3-1, 1c3-2

Temat lekcji:
Formatowanie warunkowe w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Umiejętność automatycznego wyróżniania komórek spełniających określone kryteria.

Co jest do zrobienia?

2020-04-20, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b3-1

Temat lekcji:
Formatowanie warunkowe w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Umiejętność automatycznego wyróżniania komórek spełniających określone kryteria.

Co jest do zrobienia?

2020-04-15, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji:
Formatowanie warunkowe w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Umiejętność automatycznego wyróżniania komórek spełniających określone kryteria.

Co jest do zrobienia?

2020-04-08, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji:
Wykonywanie obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Przypomnienie podstawowych pojęć arkuszy kalkulacyjnych. Tworzenie formuł i formatowanie komórek.

Co jest do zrobienia?

  • Wejdź do tematu:
    Arkusz kalkulacyjny - powtórzenie
  • Obejrzyj film z powtórką.
  • Przypomnij sobie wiadomości ze szkoły poprzedniego etapu edukacyjnego: podręcznik, temat B3, strony 83-88
  • Samodzielnie wykonaj kolejno ćwiczenia z instrukcji.

2020-04-07, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a3-1, 1a3-2, 1b3-2, 1c3-1, 1c3-2,

Temat lekcji:
Wykonywanie obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Przypomnienie podstawowych pojęć arkuszy kalkulacyjnych. Tworzenie formuł i formatowanie komórek.

Co jest do zrobienia?

  • Wejdź do tematu:
    Arkusz kalkulacyjny - powtórzenie
  • Obejrzyj film z powtórką.
  • Przypomnij sobie wiadomości ze szkoły poprzedniego etapu edukacyjnego: podręcznik, temat B3, strony 83-88
  • Samodzielnie wykonaj kolejno ćwiczenia z instrukcji.

2020-04-06, poniedziałek

dotyczy grup: 1b3-1

Temat lekcji:
Wykonywanie obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym.

Cel lekcji:
Przypomnienie podstawowych pojęć arkuszy kalkulacyjnych. Tworzenie formuł i formatowanie komórek.

Co jest do zrobienia?

  • Wejdź do tematu:
    Arkusz kalkulacyjny - powtórzenie
  • Obejrzyj film z powtórką.
  • Przypomnij sobie wiadomości ze szkoły poprzedniego etapu edukacyjnego: podręcznik, temat B3, strony 83-88
  • Samodzielnie wykonaj kolejno ćwiczenia z instrukcji.

2020-04-01, środa

dotyczy grup: 1d3-1, 1d3-2

Temat lekcji:
Wektoryzacja i kaligrafia w programie Inkscape.

Cel lekcji:
Umiejętność opracowywania kompozycji w grafice wektorowej z wykorzystaniem zaimportowanych obrazów rastrowych. Wykorzystanie kaligrafii.

Co jest do zrobienia?

  • Wejdź do tematu:
    Wektoryzacja i kaligrafia
  • Pobierz szczegółową instrukcję do wykonania ćwiczeń.
  • Samodzielnie wykonaj kolejno ćwiczenia z instrukcji.
  • Uwagi:
    • Program Inkscape możesz pobrać ze strony: inkscape.org
    • UWAGA: W temacie jest jeszcze prośba o wysłanie wykonanego przez Ciebie pliku svg na adres poczty elektronicznej. Szczegóły w treści lekcji.

2020-03-31, wtorek

dotyczy grup: 1c3-2, 1a3-1, 1a3-2, 1c3-1, 1b3-2

Temat lekcji:
Tworzenie grafiki wektorowej w programie Inkscape - ćwiczenia.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystania podstawowych narzędzi do formatowania i tworzenia obiektów grafiki wektorowej.

Co jest do zrobienia?

  • Wejdź do tematu:
    Wstęp do grafiki wektorowej w Inkscape - ćwiczenia
  • Pobierz szczegółową instrukcję do wykonania ćwiczeń wraz z przykładowymi plikami svg.
  • Samodzielnie wykonaj kolejno ćwiczenia z instrukcji.
  • Uwagi:
    • Program Inkscape możesz pobrać ze strony: inkscape.org
    • Część z tych ćwiczeń robiliśmy na lekcji. Proszę zrobić tylko to, czego nie było na lekcji

2020-03-30, poniedziałek

dotyczy grup: 1b3-1

Temat lekcji:
Tworzenie grafiki wektorowej w programie Inkscape - ćwiczenia.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystania podstawowych narzędzi do formatowania i tworzenia obiektów grafiki wektorowej.

Co jest do zrobienia?

  • Wejdź do tematu:
    Wstęp do grafiki wektorowej w Inkscape - ćwiczenia
  • Pobierz szczegółową instrukcję do wykonania ćwiczeń wraz z przykładowymi plikami svg.
  • Samodzielnie wykonaj kolejno ćwiczenia z instrukcji.
  • Uwagi:
    • Program Inkscape możesz pobrać ze strony: inkscape.org
    • Część z tych ćwiczeń robiliśmy na lekcji. Proszę zrobić tylko to, czego nie było na lekcji

2020-03-25, środa

dotyczy grup: 1d3-1 i d3-2

Temat lekcji:
Tworzenie grafiki wektorowej w programie Inkscape - ćwiczenia.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystania podstawowych narzędzi do formatowania i tworzenia obiektów grafiki wektorowej.

Co jest do zrobienia?

  • Wejść do tematu:
    Wstęp do grafiki wektorowej w Inkscape - ćwiczenia
  • Pobrać szczegółową instrukcję do wykonania ćwiczeń wraz z przykładowymi plikami svg.
  • Samodzielnie wykonać kolejno ćwiczenia z instrukcji.
  • Uwagi:
    • Program Inkscape możesz pobrać ze strony: inkscape.org
    • Część z tych ćwiczeń robiliśmy na lekcji. Proszę zrobić tylko to, czego nie było na lekcji

liceum czteroletnie - harmonogram lekcji zdalnych

2020-06-17, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b4-2, 1c4-1, 1c4-2

Temat lekcji: Korzystanie z wybranych e-usług.

Cel lekcji:
Znajomość i korzystanie z wybranych e-usług.

W tej lekcji:

  • Lekcja do samodzielnego przerobienia.
  • W podręczniku mamy to w temacie D2 od strony 184
  • Zagadnienia do przerobienia:
    • e-nauczanie
    • e-dziennik
    • e-praca
    • e-bank
    • e-zakupy
    • e-podpis
    • e-aukcje
  • Ten semestr właściwie zmusił wszystkich do stosowania E-USŁUG :)

2020-06-16, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji: Korzystanie z wybranych e-usług.

Cel lekcji:
Znajomość i korzystanie z wybranych e-usług.

W tej lekcji:

  • Lekcja do samodzielnego przerobienia.
  • W podręczniku mamy to w temacie D2 od strony 184
  • Zagadnienia do przerobienia:
    • e-nauczanie
    • e-dziennik
    • e-praca
    • e-bank
    • e-zakupy
    • e-podpis
    • e-aukcje
  • Ten semestr właściwie zmusił wszystkich do stosowania E-USŁUG :)

2020-06-15, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji: Korzystanie z wybranych e-usług.

Cel lekcji:
Znajomość i korzystanie z wybranych e-usług.

W tej lekcji:

  • Lekcja do samodzielnego przerobienia.
  • W podręczniku mamy to w temacie D2 od strony 184
  • Zagadnienia do przerobienia:
    • e-nauczanie
    • e-dziennik
    • e-praca
    • e-bank
    • e-zakupy
    • e-podpis
    • e-aukcje
  • Ten semestr właściwie zmusił wszystkich do stosowania E-USŁUG :)

2020-06-03, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b4-2, 1c4-1, 1c4-2

Temat lekcji: Internet jako ocean informacji.

Cel lekcji:
Poznanie histori i genezy Internetu. Zrozumienie zasad działania sieci.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Wejdź do tematu na stronie:
    Internet jako ocean informacji
  • UWAGA: Lekcja do samodzielnego przerobienia.
  • Na platformie Discord będę częściowo dostępny w godzinach wynikających z planu lekcji, ale raczej dla uczniów, którzy mają jakieś do mnie pytania.
  • No i czekam na Wasze prezentacje :)

2020-06-02, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji: Internet jako ocean informacji.

Cel lekcji:
Poznanie histori i genezy Internetu. Zrozumienie zasad działania sieci.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Wejdź do tematu na stronie:
    Internet jako ocean informacji
  • UWAGA: Lekcja do samodzielnego przerobienia.
  • Na platformie Discord będę częściowo dostępny w godzinach wynikających z planu lekcji, ale raczej dla uczniów, którzy mają jakieś do mnie pytania.
  • No i czekam na Wasze prezentacje :)

2020-06-01, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji: Internet jako ocean informacji.

Cel lekcji:
Poznanie histori i genezy Internetu. Zrozumienie zasad działania sieci.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Wejdź do tematu na stronie:
    Internet jako ocean informacji
  • UWAGA: Lekcja do samodzielnego przerobienia.
  • Na platformie Discord będę częściowo dostępny w godzinach wynikających z planu lekcji, ale raczej dla uczniów, którzy mają jakieś do mnie pytania.
  • No i czekam na Wasze prezentacje :)

2020-05-27, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b4-2, 1c4-1, 1c4-2

Temat lekcji: Tworzenie prezentacji multimedialnej.

Cel lekcji:
Wykorzystanie poznanych elementów prezentacji do projektu na dany temat.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Wejdź do tematu na stronie:
    Tematy prezentacji i wymagania - maj 2020
  • Zobacz jaki masz temat i ZACZNIJ zgodnie z wymaganiami....
  • UWAGA: Ze względu na moje inne obowiązki w szkole w środę NIE spotykamy się na platformie Discord. Pracujecie nad prezentacją.

2020-05-26, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji: Tworzenie prezentacji multimedialnej.

Cel lekcji:
Wykorzystanie poznanych elementów prezentacji do projektu na dany temat.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Wejdź do tematu na stronie:
    Tematy prezentacji i wymagania - maj 2020
  • Zobacz jaki masz temat i ZACZNIJ zgodnie z wymaganiami....
  • UWAGA: Ze względu na moje inne obowiązki w szkole we wtorek NIE spotykamy się na platformie Discord.

2020-05-25, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji: Tworzenie prezentacji multimedialnej.

Cel lekcji:
Wykorzystanie poznanych elementów prezentacji do projektu na dany temat.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-05-20, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b4-2, 1c4-1, 1c4-2

Temat lekcji: Tworzenie prezentacji multimedialnej.

Cel lekcji:
Wykorzystanie poznanych elementów prezentacji do projektu na dany temat.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-05-19, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji: Zastosowanie wzorca slajdów do ustalenia wyglądu prezentacji.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystania wzorców do nadawania wyglądu elementów prezentacji.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-05-18, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji: Zastosowanie wzorca slajdów do ustalenia wyglądu prezentacji.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystania wzorców do nadawania wyglądu elementów prezentacji.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-05-13, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b4-2, 1c4-1, 1c4-2

Temat lekcji: Zastosowanie wzorca slajdów do ustalenia wyglądu prezentacji.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystania wzorców do nadawania wyglądu elementów prezentacji.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-05-12, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji: Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej.

Cel lekcji:
Umiejętność prezentowania treści za pomocą programów komuterowych. Znajomość cech dobrej prezentacji.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Być w czasie swojej lekcji na platformie Discord w odpowiednim kanale.
  • Przypomnieć sobie wiadomości ze szkoły podstawowej.
  • Zapoznać się z wiadomościami w podręczniku (Temat B4, od strony 81).

2020-05-11, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji: Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej.

Cel lekcji:
Umiejętność prezentowania treści za pomocą programów komuterowych. Znajomość cech dobrej prezentacji.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Być w czasie swojej lekcji na platformie Discord w odpowiednim kanale.
  • Przypomnieć sobie wiadomości ze szkoły podstawowej.
  • Zapoznać się z wiadomościami w podręczniku (Temat B4, od strony 81).

2020-05-06, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1c4-1, 1c4-2, 1b4-2

Temat lekcji: Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej.

Cel lekcji:
Umiejętność prezentowania treści za pomocą programów komuterowych. Znajomość cech dobrej prezentacji.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Być w czasie swojej lekcji na platformie Discord w odpowiednim kanale.
  • Przypomnieć sobie wiadomości ze szkoły podstawowej.
  • Zapoznać się z wiadomościami w podręczniku (Temat B4, od strony 81).

2020-05-05, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji: Programujemy w języku C++. Zadania z podręcznika.

Cel lekcji:
Umiejętność zastosowania poznanych konstrukcji języka C++ w programach.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Być w czasie swojej lekcji na platformie Discord w odpowiednim kanale

2020-05-04, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji: Programujemy w języku C++. Zadania z podręcznika.

Cel lekcji:
Umiejętność zastosowania poznanych konstrukcji języka C++ w programach.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Być w czasie swojej lekcji na platformie Discord w odpowiednim kanale

2020-04-27, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji: Programujemy w języku C++. Inicjały ze znaku #.

Cel lekcji:
Umiejętność zastosowania poznanych konstrukcji języka C++ w programach.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-04-29, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1c4-1 i 1c4-2

Temat lekcji: Programujemy w języku C++. Zadania z podręcznika.

Cel lekcji:
Umiejętność zastosowania poznanych konstrukcji języka C++ w programach.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Być w czasie swojej lekcji na platformie Discord w odpowiednim kanale

2020-04-28, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji: Programujemy w języku C++. Inicjały ze znaku #.

Cel lekcji:
Umiejętność zastosowania poznanych konstrukcji języka C++ w programach.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-04-22, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1b4-2, 1c4-1, 1c4-2

Temat lekcji: Programujemy w języku C++. Inicjały ze znaku #.

Cel lekcji:
Umiejętność zastosowania poznanych konstrukcji języka C++ w programach.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-04-21, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji: Programujemy w języku C++. Figury ze znaku #.

Cel lekcji:
Umiejętność zastosowania poznanych konstrukcji języka C++ w programach.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-04-20, poniedziałek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji: Programujemy w języku C++. Figury ze znaku #.

Cel lekcji:
Umiejętność zastosowania poznanych konstrukcji języka C++ w programach.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-04-15, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1c4-1, 1c4-2, 1b4-2

Temat lekcji: Programujemy w języku C++. Figury ze znaku #.

Cel lekcji:
Umiejętność zastosowania poznanych konstrukcji języka C++ w programach.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-04-08, środa

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1c4-1, 1c4-2, 1b4-2

Temat lekcji: Wykorzystanie funkcji warunkowej w rozwiązywaniu sytuacji problemowych w C++ - ćwiczenia

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystywania instrukcji warunkowej do rozwiązywania sytuacji problemowych w prostych programach języka C++.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Zapoznać się z wiadomościami z punktów 1, 2, 3 tematu C4 - "Stosowanie instrukcji warunkowych w języku C++"
  • Przeanalizować przykładowe kody programów rozwiązujących niektóre zadania z podręcznika (str.152-154).
  • Przeczytać komentarze do poleceń i wyjaśnienia umieszczone w programach.
  • Sugeruję wykonać samodzielnie zadania do danego kodu (jeśli są).
  • KONIECZNIE wykonać zadanie do ćwiczenia: Liga klasowa - str. 147, ćw, 5
  • Tematy z kodami do przeanalizowania:
  • Realizujemy wersję programu nauczania z językiem C++. Wszystko, co w podręczniku dotyczy języka Python NIE obowiązuje Was

2020-04-07, wtorek

Zgodnie z planem lekcji dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji: Wykorzystanie funkcji warunkowej w rozwiązywaniu sytuacji problemowych w C++ - ćwiczenia

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystywania instrukcji warunkowej do rozwiązywania sytuacji problemowych w prostych programach języka C++.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Zapoznać się z wiadomościami z punktów 1, 2, 3 tematu C4 - "Stosowanie instrukcji warunkowych w języku C++"
  • Przeanalizować przykładowe kody programów rozwiązujących niektóre zadania z podręcznika (str.152-154).
  • Przeczytać komentarze do poleceń i wyjaśnienia umieszczone w programach.
  • Sugeruję wykonać samodzielnie zadania do danego kodu (jeśli są).
  • KONIECZNIE wykonać zadanie do ćwiczenia: Liga klasowa - str. 147, ćw, 5
  • Tematy z kodami do przeanalizowania:
  • Realizujemy wersję programu nauczania z językiem C++. Wszystko, co w podręczniku dotyczy języka Python NIE obowiązuje Was

2020-04-06, poniedziałek

dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji: Wykorzystanie funkcji warunkowej w rozwiązywaniu sytuacji problemowych w C++ - ćwiczenia

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystywania instrukcji warunkowej do rozwiązywania sytuacji problemowych w prostych programach języka C++.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

  • Zapoznać się z wiadomościami z punktów 1, 2, 3 tematu C4 - "Stosowanie instrukcji warunkowych w języku C++"
  • Przeanalizować przykładowe kody programów rozwiązujących niektóre zadania z podręcznika (str.152-154).
  • Przeczytać komentarze do poleceń i wyjaśnienia umieszczone w programach.
  • Sugeruję wykonać samodzielnie zadania do danego kodu (jeśli są).
  • KONIECZNIE wykonać zadanie do ćwiczenia: Liga klasowa - str. 147, ćw, 5
  • Tematy z kodami do przeanalizowania:
  • Realizujemy wersję programu nauczania z językiem C++. Wszystko, co w podręczniku dotyczy języka Python NIE obowiązuje Was

2020-04-01, środa

dotyczy grup: 1c4-1, 1c4-2, 1b4-2

Temat lekcji:
Stosowanie instrukcji iteracyjnych w języku C++.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystywania instrukcji iteracyjnej for do rozwiązywania sytuacji problemowych w prostych programach języka C++.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-03-31, wtorek

dotyczy grup: 1d4-1

Temat lekcji:
Instrukcja warunkowa w języku C++.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystywania instrukcji warunkowej do rozwiązywania sytuacji problemowych w prostych programach języka C++.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-03-30, poniedziałek

dotyczy grup: 1a4-1, 1a4-2, 1b4-1, 1d4-2

Temat lekcji:
Instrukcja warunkowa w języku C++.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystywania instrukcji warunkowej do rozwiązywania sytuacji problemowych w prostych programach języka C++.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?

2020-03-25, środa

dotyczy grup: 1c4-1, 1c4-2, 1b4-2

Temat lekcji:
Instrukcja warunkowa w języku C++.

Cel lekcji:
Umiejętność wykorzystywania instrukcji warunkowej do rozwiązywania sytuacji problemowych w prostych programach języka C++.

Co trzeba zrobić w tej lekcji?